Így harcolhat sikerrel a migrén ellen

A rendszeresen visszatérő fejfájás sokak életét keseríti meg. A kiváltó ok megkeresése után a következő lépés lehet természetes gyógymódok választása, melyek megelőzhetik vagy enyhíthetik a rohamokat.
A rendszeresen visszatérő fejfájás sokak életét keseríti meg. A kiváltó ok megkeresése után a következő lépés lehet természetes gyógymódok választása, melyek megelőzhetik vagy enyhíthetik a rohamokat.

Alternatív kezelések

A keleti orvostudomány módszerei közé tartoznak az egyéb alternatív kezelések, amelyek nagy segítséget jelenthetnek a migrén kezelésénél. Klinikai vizsgálatok igazolták, hogy az akupunktúra segíthet a panaszokon. A kezelés során a gyógyító vékony tűkkel megszúr bizonyos pontokat a testünkön vagy a fülcimpánkban, így kapcsolódik a problémás szervek energiapályáihoz. Az úgynevezett biofeedback szintén hatásosan mulasztja el a migrént. Ez egy relaxációs technika, amely során a páciens saját testének reakcióit, például testhőmérsékletét vagy izmainak összehúzódását tudja befolyásolni. A masszázsterápia a rohamok gyakoriságát csökkenti.

© Thinkstock

Egy tűszúrás elmulaszthatja

„Van több fájdalompont, és kifejezetten fejfájáspont is, így akár egy tűszúrással elmulasztható a fejfájás” – mondja Benke Rita természetgyógyász, akupunktőr. „Mégis azt ajánlom, hogy inkább a kiváltó okokat kell megkeresni és azt kezelni. Aki érzékeny a frontokra, már előre fel tud készülni.”

A jóga is gyógyír lehet

Az egészséges életmód részeként próbáljunk hetente háromszor mozogni, így megelőzhetjük a migrénes rohamokat. A jóga is sokat segíthet, vannak olyan gyakorlatok, amelyek kifejezetten fejfájásra jók. Ezekkel azonban nem éri meg otthon egyedül próbálkozni, megtanulásukhoz forduljunk jógaterapeutához.

© Thinkstock

A csokoládé csak árthat

Gyakran a helytelen táplálkozás a fájdalom oka, ezért érdemes górcső alá vennünk, mit és hogyan eszünk. Migrén esetén kerüljük az úgynevezett biogén aminokban gazdag élelmiszereket, mint például a penészes sajtokat, a füstölt húsárut, a savanyúságot, a csokoládét, a pezsgőt, a vörösbort vagy a kávét. Viszont ajánlott minél több burgonyát, zöldségfélét, gyümölcsöt, almát, banánt, joghurtot és túrót fogyasztani, mert ezekben kevés a migrénre hajlamosító szerves vegyület.

Szedjen vitamint!

A magnéziumhiány a fejfájás egyik gyakori oka, ezért migrén esetén érdemes megpróbálkozni a pótlásával. Okozhat fejfájást a vitaminhiány is, a különböző vitaminok különböző okokból eredő fejfájást csillapítanak. Például az A-vitamin akkor segít, ha túl sokat néztük a monitort, a B6-vitamin másnaposság ellen hatásos, a B12-vitamin a menstruáció okozta fejfájás ellen nyújt segítséget. Hasznos lehet még a C-, D- és E-vitamin, azonban utóbbi kettőt csak kis mennyiségben szedjük, nehogy túladagoljuk őket.