Duplán világrekorder lett Attila harcsája: 135 kiló, 245 centi

Magyarországon elsőként kétszeres világrekorder lett harcsájával az ajkai Zsédely Attila. A tavaly az olaszországi Pó folyóból pergető technikával kifogott hal százharmincöt kilós.
Hitelesítette Zsédely Attila múlt tavaszi harcsavilágrekordját az Egyesült Államokban működő nemzetközi szervezet, az IGFA. A hal nem csak 135 kilós súlyával lett világelső, hanem azért is, mert ekkorát még soha nem fogtak ki horgászbottal. Hossza sem elhanyagolható: 245 centiméter. A korábbi harcsarekord 116 kilogramm volt.

Az Ajkán élő fiatalember gyermekkora óta horgászik. Nagy kalandja úgy kezdődött, hogy a barátai ebrói harcsázást szerveztek, csakhogy többségük visszamondta az utat, így Attila a testvérével, Gyulával indult el. Családjuk is velük tartott, ezért úgy döntöttek, inkább a közelebb lévő Pó folyót választják.

– Csak a pergetés jöhetett szóba, mert az a legsportszerűbb módszer, ugyanis meg kell keresni a halat, és kitalálni, hogy milyen csalira harap rá – mondja a büszke rekorder. – A horgásztúra rosszul kezdődött, havazott, orkán erejű szél fújt. Már haza akartunk indulni, de a horgászvezető marasztalt, amiért azóta is hálás vagyok. Másnap vízre szálltunk, megnéztünk néhány ígéretes helyet, és bedobtuk a csalit.

A harmadik tekeréskor Attila érezte, hogy valami ránehezedik a botjára. Aztán észrevett egy hatalmas harcsafarkat.

– Éreztem, hogy egyre jobban nehezedik a bot, a harcsa pedig elindul a mélyvíz felé – folytatja az elbeszélést Attila. – A bot már vízszintesen állt a kezemben, minden erőmmel azon küzdöttem, hogy ki ne csússzon. Kézzel is lefogtam a dobot, de el kellett engednem, mert a súrlódás égetett. Csónakkal követtük az állatot. Miután föléértünk, a hal még fél óráig keményen tartotta magát. A hőmérséklet fagypont volt, de így is melegem lett. Fájt a kezem, a lábam, minden porcikám, de szó sem lehetett arról, hogy feladjam a harcot. Aztán végre megpillantottam a halat. Szólni sem tudtam a döbbenettől.

Kiemelték, megmérték a hatalmas harcsát, mindenki a csodájára járt. Hazatérve elindították a rekorddá nyilvánítási eljárást. Magyarországon ilyen eset még nem volt, ezért senki sem tudta, mi ennek a menete. Zsédelyék az Amerikában élő unokatestvérükhöz fordultak, ő segített. Sok pénzbe és utánajárásba került, de Attila szerint megérte: beírta a nevét a világ horgászainak történetébe.

A harcsa pedig éli világát: a mérlegelést követően visszaengedték a folyóba.