A modern és kényelmes vásárlást elősegítő BKK-automaták sztrájkba kezdtek a kánikulában. Munkatársunk a Mechwart liget villamosmegállójában szeretett volna bérletet vásárolni, de az érintőképernyő felmondta a szolgálatot. A vásárlás az igazolványszám megadásánál ment fuccsba: a gép nem reagált.
– Mit csináltam volna, ha jön egy ellenőr? Valószínűleg kiröhög, majd megbüntet. Teszem hozzá: jogosan – mondta szerkesztőségünk munkatársa, akit újabb „meglepetés” várt.
Az egykori Moszkva térre érkezve a négy automatából már csak hármat használtak az előtte állók, az egyik már ott is megadta magát. Itt jóval nagyobb sor bosszankodott a használhatatlan gép miatt. Egy napra rá, amikor szerkesztőségünk felkereste a Budapesti Közlekedési Központot, már kikerült a gépre az „Üzemen kívül” felirat.
– A beépített hűtésnek, fűtésnek és szellőzésnek és a víz- és porállóságnak köszönhetően az automaták teljesítik a kültéri használat követelményeit, biztosítva az időjárástól független, jegy- és bérletvásárlást. Az ön által leírtakkal kapcsolatos visszajelzések eddig nem érkeztek – reagált az esetre a BKK.
Érdekes, mert egyáltalán nem az a tapasztalat, hogy senkinek semmi problémája az automatákkal. Mi okunk lenne hantázni egy ilyen esetet illetően, ami minket szolgálna a megfelelő működés esetén. Ráadásul a kivizsgálása sem egyszerű, hiszen nem egy végleges meghibásodásról beszélünk, időszakosan válnak használhatatlanná az automaták. A gépek lényege pedig pont abban rejlik, hogy a nap 24 órájában rendelkezésünkre kellene állniuk.
MÉLYPATAKI ERVIN: – Én soha nem használom már az automatát, inkább sorba állok a pénztárnál. Nagyon gyakran belefutottam, hogy az érintőképernyő egyszerűen nem működött. Ez teljesen független volt attól, hogy nyár volt-e vagy tél. Azok a hírek is elriasztanak az automatától, hogy gyakran bent ragad a pénz.
OCISNIK DÁVID: – Az automatát egyszerűbbnek tartom, mint a pénztárt, de nem merek kártyával fizetni, mert tartok tőle, hogy gond lesz vele. Itt, a Széll Kálmán téren mindig van működő automata, de akad hely, ahol nem működik egy sem. Még a pénzt sem veszi be, mert mielőtt bedobnám a pénzt, a gép lefagy.
SZOVÁTI ZOLTÁN: – Használom az automatát, de nagy pénzt soha nem mernék a gépbe bedugni. Ötszázast még talán, de húszezrest véletlenül se. Az automaták általában működnek, de velem is megtörtént, hogy lefagyott a gép. Úgy tudom, azt is érdemes megnézni, hogy nincs-e eltömve zsebkendővel valamelyik lyuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.