Aktuális

Szuperautót épített Antal Krisztián

(hunyadi)

Létrehozva: 2014.07.21.

Ha nem tudod elengedni az életed, nem tudsz kihozni magadból mindent – vallja Antal Krisztián. Az Amerikában élő magyar autóversenyző a világ legveszélyesebb pályáin akarja kipróbálni új, egyedi tervezésű, semmihez sem hasonlítható konstrukcióját, amit csak tizenkét kerekűnek hív.

Évente pár alkalommal látogat haza Antal Krisztián, a magyar autóversenyző és tervező Miamiban él. Az elmúlt három évben Forma–1-es tesztautók tervezése mellett régi álmát – egy egyedi konstrukciót – valósította meg műhelyében.

– Nagy tapadófelület, bivalyerős motor, könnyű kasztni, mindez tizenkét keréken. Még a plafonon is lehetne vele menni – így írja le csodaverdáját, amit egyszerűen csak tizenkét kerekűnek (Twelvier Car) hív.

Pedig nem volt könnyű idáig jutni: Krisztián Egerben nőtt fel, a kertjük végében futott egy versenypálya.

– Már négyévesen, ha megkérdezték, mi szeretnék lenni, azt mondtam, hogy F1-es pilóta. Simsonokat, MZ-ket szereltem, versenymotorokat raktam össze 13-14 évesen. Érettségi után a ballagási pénzemből vettem az első gokartomat, akkor kezdtem versenyezni. Végigjártam a szamárlétrát, 1997-ben majdnem a Minardi tesztpilótája lettem. Ehhez „csupán” egy 4,5 millió dolláros szponzori szerződés kellett volna, így végül nem lett belőle semmi.

Ezután kiköltözött Amerikába, és saját maga kezdett el autókat tervezni. Több Forma–1-es csapatnak dolgozott, de a versenyzést sem hagyta abba: három éve ő volt az első magyar, aki a coloradói hegyek közt futó, igen veszélyes Pikes Peak nevű versenyen elindult.

– A rajt 2800 méteres tengerszint feletti magasságról indul, és 4300 méteren ér véget. Ezt tíz perc alatt tesszük meg. A táv felénél az oxigénhiány miatt már zihálva kapkodod a levegőt, miközben 250-280 kilométerrel száguldasz a korlát nélküli szerpentineken. Ha ott elrontasz valamit, már nem kell mentőt hívni… A verseny előtt megszűnik minden: tisztában vagy vele, hogy ott és akkor véget ér az életed. Hogy folytatódik-e, az csak a célba érkezéskor derül ki. Pontosabban azután sem mindig: idén egy motoros a célfotó után halt meg. Van róla egy kép, ahogy a célvonalon mosolyogva mutat egy V-t a kamerába… Én a rajt előtt mindent kiteszek egy asztalra: a lakáskulcsomat, a papírjaimat és a személyes dolgaimat. Ha ugyanis nem tudod elengedni az életed, nem tudod kihozni magadból a maximumot – magyarázta a megszállott versenyző.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek