Az autósok túlnyomó többsége még csak egy ügyetlen próbálkozásként néz az elektromos autókra, pedig lassan érdemes velük számolni. Ezt kívánja bizonyítani a Forma–E versenysorozat is, mely szeptemberben indul.
A 200 kilowattos (270 lóerő) elektromotorokat a McLaren elektronikai részlege fejlesztette ki és gyártotta le, míg az akkukat egy másik F1-es istálló, a Williams szolgáltatja. A karosszériát egy olasz versenyautó-gyártó, a Dallara építi. A 225 kilométer/óra végsebességre képes autók túl vannak az első teszteken, melyek ígéretesek.
A Formula–E sorozat mellé olyan sztárok csatlakoztak, mint a négyszeres Forma–1-es világbajnok Alain Prost, aki egy komplett csapatot alapított. A versenyek szeptemberben Pekingben kezdődnek, és a tízfordulós sorozat végén E-Prix bajnokot avatnak.
Az elektromos versennyel a szervezők nem kívánnak versenytársat állítani a királykategóriát jelentő Forma–1-nek, sőt inkább új híveket szereznének az autósportnak.