Sport

Horrorbalesetet élt túl Räikkönen

cs

Létrehozva: 2014.07.06.

Rögtön a silverstone-i rajt után csúnya balesetet szenvedett Kimi Räikkönen, aki előbb a korlátnak, majd Felipe Massának csapódott. Szerencsére bokazúzódásokkal megúszta az ütközéseket.

Hiába mondta az eltaktikázott időmérő edzés után Kimi Räikkönen, hogy ha nem lesz képes javítani a 18. rajtpozícióján, akkor komoly gond van, nem jött neki össze. A finn Jégember ugyanis a második körben túl szélesre vette az ötös kanyart, s amint megdobta a fű, előbb a korlátnak csapódott, majd onnan visszapördült a mezőnybe, s összeütközött Felipe Massa Williamsével.

A Ferrari versenygépe csúnyán összetört, Räikkönen csak segítséggel tudott kiszállni, és feltűnően húzta a lábát, amint elvitték orvosi vizsgálatra.

A versenyt is meg kellett szakítani a korlát megrongálódása miatt, s csak egy óra múlva rajtolt el újra a mezőny.

Addigra szerencsére kiderült, hogy Räikkönenre vigyáz az őrangyala, mivel törés nélkül megúszta a karambolt, igaz, a bal bokája és a térde erősen zúzódott. Ezzel együtt menedzsmentje szerint ott lehet két hét múlva Hockenheimben.

A másik, vétlen áldozat, Massa vissza tudta kormányozni kocsiját a bokszba, ám versenyt ő sem tudta folytatni.

– Nagyon csalódott vagyok, de most az a legfontosabb, hogy Kimi és én sem szenvedtünk komoly sérülést. Nem így terveztem a 200. nagydíjamat. Sajnálom, mert ez egy fantasztikus pálya, fantasztikus rajongókkal. Hihetetlen, mennyire balszerencsés vagyok idén. Ez egy újabb olyan kiesés és rossz eredmény, amiről nem tehetek. Elkerülhetetlen volt az ütközés. Minden egészen hirtelen történt – kesergett a kis brazil, akit felesége és kisfia próbált megvigasztalni a helyszínen.

Az újraindított futamot végül a hazai közönség előtt versenyző Lewis Hamilton nyerte, s mivel csapattársa, Nico Rosberg váltóhiba miatt feladta a futamot, a brit pilóta négy pontra megközelítette a listavezetőt. 

Döbbenetes terhelés

Az Edwards Légibázison 1947 és 1951 között végzett kísérletek során kiderült, hogy 46 G lassulás egy 85 kilós ember esetében közel 4 tonna erőterhelést jelent, és túlélhető. Kimi Raikkönent a Ferrari jelentése szerint Silverstone-ban 47 G terhelés érte.

Egy Forma–1-es pilótának egyébként 1 és 5 G közötti nehézségi erőt kell az autóban ülve elviselnie. Fékezéseknél 4,5 G-t, a kanyarokban pedig 5 G körüli erőhatást. Az űrrepülőgépen a kilövésnél és a visszatérésnél 3-7 G hat az űrhajósokra.

A műrepülők terhelése pedig 10 G körüli, de Besenyei Péter saját bevallása szerint versenyzés közben már 14 G-ig is elért.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek