A Mercedes Kína legmenőbb autómárkája, már ami az F1-et illeti. Bár a futamot idő előtt leintették, Lewis Hamilton nyert márkatársa, Nico Rosberg előtt. A McLarennél ugyanakkor áll a bál.
Egyelőre nem tudni, ki volt az a túlbuzgó, aki a célban kockás zászlóval a kezében az eredetileg ötvenhat körre tervezett Kínai Nagydíj mezőnyét az ötvenötödik megtétele után végleg pihenni küldte. Olyan nagy galibát persze nem okozott, hiszen a sorrend az élen nem változott, ám a FIA-szabályzat értelmében a sanghaji viadal 54 körös futamként vonul be a históriába, tudniillik annyi alapján rögzítették az eredményeket.
– Nem értettem, miért integetett az illető, hiszen tudtam, mennem kell még, de összességében öröm, hogy életemben először nyertem zsinórban három futamot – magyarázta Hamilton. Mi tesszük hozzá: már huszonötszörös vb-futamgyőztes. Érhetően büszke, miközben honfitársa, Jenson Button annál komorabb, ugyanis a McLaren pokoli gyenge. Button a 11., Kevin Magnussen pedig a 15. helyre jött be Sanghajban.
– Az ausztráliai évadnyitón mindketten pódiumon voltunk, azóta három futam ment le, és sehol sem vagyunk – füstölgött Button. – A mérnökeink és a tervezőink az új idény előtt mindenféle csodamegoldással próbálkoztak, és ez a túlbuzgóság vezetett ahhoz, hogy gyengélkedünk.
Magnussen megállapította: a McLaren-kocsik leszorítóereje sehol, és ez az oka annak, hogy négy futam után a Mercedestől 111 ponttal lemaradtak, ami valódi szégyen.