Az eddigi legígéretesebb nyomra bukkant az eltűnt maláj gépet kereső csapat egyik berendezése. Kétszer is olyan jelet érzékelt a műszer, amely a repülő fekete dobozától származhat.
Óriási áttörést ért el egy ausztrálok vezette kutatócsoport a Malaysia Airlines 370-es, március 8-án eltűnt gépének keresése során, de lehet, hogy ez is kevés lesz a repülőgép megtalálásához és felszínre hozatalához.
Az Ocean Shield hadihajó maga után húzott speciális amerikai keresőműszerével a hétvégén kétszer is jeleket érzékelt 4500 méter mélyről az Indiai-óceánban. A kutatócsoport vezetője, Angus Houston szerint a jel nagyon hasonlít arra, amit a repülési adatokat és a pilótafülkében lezajlott beszélgetéseket rögzítő fekete doboz sugároz. A kínai Hajhszün 01 hajó is észlelt jeleket, egymástól mintegy két kilométerre.
Lehet, hogy 4500 méter mélyről kell felhozni a roncsokat
Probléma azonban, hogy a tengerbe veszett gép fekete dobozának akkumulátorai hamarosan lemerülnek. A jeladó készüléket úgy tervezték, hogy zuhanás után még nagyjából harminc napig képes legyen sugározni. Amennyiben a gép 4,5 kilométer mélyen van, az elsüllyedt tárgyak megtalálására alkalmas Blueffin 21 víz alatti drón még pont le tudna merülni érte.
– Ez a mélység a képességeink határán van, ha a repülőgép mélyebben fekszik, akkor valószínűleg már nem érjük el – nyilatkozta Houston.