Bernie Ecclestone jogtulajdonos szerint muszáj tenni valamit, hogy a csalódott rajongók ne forduljanak el a Forma–1-től. Javaslatok már akadnak, csak az egyetértés hiányzik.
VITA Boxutcai pletykák szerint Bernie Ecclestone nemcsak az új szabályokról értekezett a Ferrari elnökével, Luca Di Montezemolóval és a Red Bull tulajdonosával, Dietrich Mateschitz-cel Bahreinben. A száguldó cirkusz három meghatározó alakja ugyanis a német Auto Motor und Sport szerint már szövetkezik, hogy ha nem sikerül meggyőzni a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) arról, rossz úton jár a sportág, kiválnak, és új néven visszaállítják a régi versenysorozatot.
Egyesek már azt is tudni vélik, hogy GP1-ként futna a mezőny, ahol ismét dübörgő autókat látnának a nézők, a pilótáknak nem kellene spórolni az üzemanyaggal, és erősebb, gyorsabb autók köröznének.
Persze arra is vannak javaslataik, hogy a jelenlegi F1-en változtassanak. Csak az a bökkenő, hogy a Mercedes-motort használó csapatoknak (Mercedes, Force India, Williams, McLaren) még a kisebb módosítások sem tetszenek, mivel a jelenlegi szabályok egyértelműen nekik kedveznek.
MEGOLDÁSI JAVASLATOK
+10 kiló benzin
Nem kellene többé spórolni a pilótáknak a benzinnel, s ezért visszafogni a versenygépek teljesítményét. A gyorsabb autók izgalmasabbá tennék a futamokat.
Ellenérv: A FIA ellenzi a javaslatot, mert az új for-mulát azért is találták ki, hogy minél takarékosabb legyen.
Rövidített futamok:
Ha kevesebb az üzemanyag, fussanak kevesebb kört az autók a nagydíjakon. Ez ráadásul felpörgetné a versenyt és talán átláthatóbbá tenné a nézőknek.
Ellenérv: A helyszínre látogatók kapni akarnak valamit a pénzükért, ezért a másfél órás futam egyáltalán nem hosszú.
Motorhangok növelése:
Ebben a legnagyobb az egyetértés a vezetők között. Az FIA elnöke, Jean Todt maga is belátta, hogy kezdeni kell valamit a „sutyorgó” autókkal.
Ellenérv: Hiába erősödne a motorhang az üzemanyag-fogyasztási korlát eltörlésével, a FIA más, alternatív megoldást keres.