Aktuális

Elképesztő: embernek érzi magát a sztárcsimpánz

Bors

Létrehozva: 2014.01.21.

Tucatnyi brit reklámfilmben és sorozatban szerepelt Choppers, a csimpánz. Milliók kedvence lett, mégsem boldog. A 42 éves majom képtelen beilleszkedni fajtársai közé, mióta visszavonult.

hetvenes években filmsztárokat megillető kényelemben és fényűzésben élt az egyik brit teamárka reklámarca, Choppers, a csimpánz. Szinte egész életét ötcsillagos szállodákban töltötte, minden kívánságát lesték, szendvicseken, csokoládén élt vagy ugyanazt a menüt ette, amit körülette az emberek. Annyira beilleszkedett a környezetébe, hogy úgy érezte, előrelépett az evolúcióban: embernek tartja magát.

A csimpánzok DNS-állománya több mint 98 százalékban megegyezik az emberével, rendkívül könnyen taníthatók, idővel Choppers képes volt teát készíteni, vasalni, zongorázni és angol vécét használni, később is inkább tévét nézett, semmint a fajtársaival játszott.

Az édes életnek azonban vége szakadt, már nem volt szükség rá, visszakerült az állatkertbe. A most 42 éves Choppers mély depresszióba zuhant, a leicestershire-i állatkert lakójaként sokszor csak kóvályog. – Össze van zavarodva, nem tudja, hogyan kommunikáljon a többi csimpánzzal, évek munkája lesz, amíg visszailleszkedik, már ha sikerül neki – idéz egy állatkerti dolgozót a Daily Mail.

– Rengeteg olyan dolgot nem tanult meg időben, amit egy majom már nagyon fiatalon tud. Choppers beszorult a majom- és az embervilág közé, és az sem segített neki, hogy sokáig az állatkertben is kiváltságokat élvezett. A mai napig megvannak azok a különleges tulajdonságai, amelyek híressé tették, de sokat kell még foglalkozni vele, hogy ismét boldog legyen – nyilatkozta dr. Charlotte Macdonald, az állatkert egyik vezetője. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek