Párizs megannyi látnivalója ellenére a városatyák újabbakon törik a fejüket. A legfrissebb ötlet: trambulinhídon kell átszökdelniük a turistáknak a Szajna felett.
Párizsban nem kevesebb mint 37 híd ível át a Szajnán, ezek közül csak kettő három gyalogos híd.
Hamarosan készülhet a negyedik is a Bir-Hakeim híd szomszédságában, sőt immár megtervezték a legbizarrabbat, az ugráló hidat is.
Egy korábban kiírt pályázat legextrémebb pályamunkáját az AZC építésziroda nyújtotta be. Az elszabadult dizájnerek trambulinhidat álmodtak a Szajna fölé!
A szürke „unalmasak” után gumivárhoz hasonló képződményt fújnának a folyóra, amin ugrálva közlekedhetnének a városlakók. A három, egyenként harminc méter átmérőjű trambulint 3700 köbméter levegővel felfújt gumigyűrű ölelné körbe és óvná a vízbe pottyanástól a pattogó gyalogosokat.
A könnyűszerkezetes híd gyorsan áthelyezhető és rugalmas kialakításának köszönhetően a folyó keskenyebb-szélesebb részeihez is képes alkalmazkodni. A balesetveszélyről, a törött karokról, nyakakról, az egymás fejére esett emberekről vagy éppenséggel a hajóközlekedés akadályozásáról a tanulmányban nem esik szó.
A Párizs szépségein és fantasztikus történelmi, művészeti emlékein kívül a főváros furcsaságait jól ismerők számára ez az ötlet persze nem meglepő, volt itt már megvalósult fura terv.
Párizs egyik jelképe tervezőjéről, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. Az 1889. évi világkiállításra készült. Az emberi hiszékenység netovábbja, hogy a tornyot többször eladták ócskavasként, Victor Lustigót ezért a tettéért életfogytiglani börtönre is ítélték. A II. világháborúban a németek a teljes beöntését tervezték a fegyvereikhez, ezért Hitler fel akarta robbantani, de ismét megkegyelmeztek neki, műemlékké nyilvánították, így a mai napig Franciaország arcaként és Párizs látványosságaként szolgál.
Még szerencse, hogy anno senki sem beszélte le a toronyról Eiffelt, szegényebbek lennénk nélküle. Magunk részérôl a trambulinhidat is támogatjuk.