Százmilliókba kerül az Eurovíziós Dalfesztivál

költségek
PUBLIKÁLÁS: 2013. január 14. 09:00
A magyar indulónak csak a színpadra állítása 36 millió forintba kerül, de az MTVA szerint megéri, hiszen Európa-szerte több száz millió nézője lesz az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjének.
B. B. B.

Magyarországnak megéri az Eurovíziós Dalfesztivál – jelentette ki Lencsó Rita, az MTVA sajtófőnöke.

– Több mint százhatvanmillió ember nézi majd a döntőt, nem is kell ennél jobb országimázs – mondta Lencsó. – Mindent pénzt megér az a három perc, amiben bemutatjuk az ország dalát, a közmédia feladata, hogy ezzel öregbítse az ország hír­nevét.

Idén még nem állapították meg a hivatalos nevezési díjakat, de azt megtudtuk a sajtófőnöktől, hogy Magyarorszá­gé körülbelül százhatvanezer svájci frankra, azaz nagyjából harminchatmillió forintra rúg majd. Ez az összeg viszont csak töredéke az eurovíziós költségeknek: a köztévé ugyanis február 2-tól adja le a fesztivál hatrészes felvezető műsorát, mely A Dal néven fut majd, és egy televíziós szakember szerint akár háromszázmillió forintba is kerülhet.

Lencsó viszont azt állítja, hogy A Dal jóval olcsóbb, mint egy kereskedelmi tévé tehetségkutató műsora.

– Pici a stúdió, ahol forgatunk, és belső gyártásban marad a műsor, tehát a költségek nem rúgnak több százmillióra. A döntőbe jutott énekes nevezési díját a köztévé állja.

Összesen harmincnyolc ország vesz részt a 2013-as Eurovíziós Dalfesztiválon, melynek a svédországi Malmö ad otthont, a döntő pedig május 18-án lesz. Nehéz gazdasági helyzetére hivatkozva Lengyel­ország, Portugália, Ciprus és Görögország idén nem indult a versenyen.  

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.